Overslaan en naar inhoud gaan

Beginnen na de verhuizing

Vanaf 1 januari 2021 verzorgt TKP Pensioen de uitvoering van de pensioenregeling. Door de overgang verandert er een aantal zaken voor je. Lees wat je moet doen en wat de verhuizing voor jouw bedrijf betekent.

Optie 1: je regelt je pensioenzaken zelf

Volg deze stappen als jij zelf jouw pensioenzaken regelt. Volg de stappen van optie 2 als een administrateur je pensioenzaken regelt. 

Stap 1: controleer en bevestig je gegevens

  • Log in met je nieuwe inloggegevens.
  • Je komt op een scherm waar je jouw bedrijfsgegevens ziet. Controleer deze gegevens. 
  • Je kunt direct je gegevens veranderen of aanvullen als dat nodig is.

Controleer en bevestig je gegevens.

Stap 2: activeer de upa

  • Je bent klaar met stap 1. Je kunt nu de upa activeren.
  • Activeer zelf de upa als je zelf jouw pensioenzaken regelt. 

Activeer de upa.

Stap 3: geef je e-mailadres door

  • Geef je e-mailadres (opnieuw) aan ons door.
  • Je kunt 1 of meerdere e-mailadressen doorgeven

E-mailadres doorgeven


 

Optie 2: een administrateur regelt je pensioenzaken

Stap 1: controleer en bevestig je gegevens

  • Log in met je nieuwe inloggegevens.
  • Je komt op een scherm waar je jouw bedrijfsgegevens ziet. Controleer deze gegevens. 
  • Je kunt direct je gegevens veranderen of aanvullen als dat nodig is.

Controleer en bevestig je gegevens.

Stap 2: machtig je administrateur 

  • Je machtigt je administrateur direct in het startscherm. 
  • Je administrateur krijgt vervolgens zelf inloggegevens om de rest voor je te regelen. 
  • Je administrateur activeert dan ook de upa voor jou. Zelf hoef je niets te doen. 

Stap 3: geef je e-mailadres door

  • Geef je e-mailadres (opnieuw) aan ons door.
  • Je kunt 1 of meerdere e-mailadressen doorgeven.

E-mailadres doorgeven

Meer informatie over onze verhuizing

Praktische wijzigingen: contact, werkgeversnummer en inloggen

Contactgegevens

Sinds 1 januari 2021 hebben we nieuwe contactgegevens.

Nieuw werkgeversnummer

In december kreeg je een nieuw werkgeversnummer van ons. Dit werkgeversnummer vervangt vanaf 1 januari 2021 je oude relatienummer. Ook administrateurs krijgen na machtiging een nieuw relatienummer. 

Inloggegevens

In januari krijg je nieuwe inloggegevens voor onze website. Deze vervangen vanaf 1 januari 2021 je oude inloggegevens.

 

Machtig je administratiekantoor

Na de verhuizing van onze administratie naar TKP Pensioen kun je je administrateur machtigen. Je regelt de machtiging direct als je jouw gegevens controleert en bevestigt. Je kunt je administrateur ook op een later moment machtigen. 

Meer informatie over administrateur machtigen.

Geef je e-mailadres door

Geef je e-mailadres (opnieuw) aan ons door. Dan weten we zeker dat we je juiste e-mailadres hebben.

E-mailadres doorgeven.

Loongegevens aanleveren over 2020

Tot en met 12 februari 2021 kun je loongegevens over 2020 aanleveren. Je levert je gegevens aan op de manier zoals je gewend bent. Onze vorige uitvoerder verwerkt deze gegevens nog voor je.

Moet je na 12 februari nog gegevens over 2020 aanleveren? Dan kan dat alleen nog handmatig via een Excelbestand in het werkgeversportaal via TKP. Zorg er dus voor dat je voor 12 februari 2021 de laatste pensioenaangifte voor 2020 doet. 

Loongegevens aanleveren over 2021

Je blijft in 2021 pensioenaangifte doen zoals je gewend bent: met de uniforme pensioenaangifte via je salarispakket. Samen met de leverancier van je salarispakket zorgen we ervoor dat je pensioenaangifte vanaf 2021 naar TKP Pensioen gaat. 

Meer informatie over loongegevens aanleveren.

Voordat je pensioenaangifte kunt doen met de uniforme pensioenaangifte (upa), activeer jij of activeert je administrateur de upa via onze website. Dat is nodig om een koppeling te maken tussen je salarispakket en onze pensioenadministratie.

  • Je regelt zelf je pensioenzaken: dan activeer je zelf de upa.
  • Je machtigt jouw administrateur: dan activeert je administrateur de upa. 

Meer informatie over upa activeren.

Zorg ervoor dat je de pensioenaangiftes op tijd verstuurt. 

Bekijk de uiterste aanleverdata

Facturering vanaf 2021
  • Je krijgt je factuur voortaan maandelijks of vierwekelijks.
  • De eerste factuur krijg je tussen 10 en 15 maart.
  • We stellen de premie elke periode vast en factureren op basis van de actuele gegevens. Er is geen sprake meer van voorschotten en een eindafrekening. 
  • Verstuur je de pensioenaangifte niet op tijd of niet volledig, dan krijg je een factuur op basis van een inschatting. 

​​​​​​​Lees meer over facturen.