Overslaan en naar inhoud gaan

Klacht indienen

Je bent niet tevreden over onze dienstverlening of over een beslissing. Je wilt een klacht indienen. Hieronder lees je hoe je een klacht indient en wat je van ons kunt verwachten.

1. Je neemt contact met ons op

  • Neem contact met ons op. Je kunt bellen of een e-mail of brief sturen.
  • Geef duidelijk aan waarover je niet tevreden bent. 
  • Ben je het bijvoorbeeld niet eens met een beslissing over je pensioen? Geef dan aan waarom je het niet mee eens bent met deze beslissing.

2. Je krijgt antwoord van ons

  • Als je belt, krijg je vaak meteen antwoord. 
  • Stuur je een e-mail of een brief, dan krijg je binnen 15 werkdagen een antwoord. 
  • Soms hebben we meer tijd nodig. Dan krijg je bericht wanneer je wél antwoord krijgt.

3. Je bent het niet eens met ons antwoord

  • Neem binnen 4 weken schriftelijk contact met ons op. Je kunt een e-mail of brief sturen. Geef in de e-mail of brief aan dat je jouw klacht wilt voorleggen aan het bestuur.
  • Dit kan bijvoorbeeld als je het niet eens bent met de manier waarop je behandeld bent. Maar ook als je niet tevreden bent over onze dienstverlening. Of als je het niet eens bent met een besluit over bijvoorbeeld de hoogte van je pensioen.
  • Geef duidelijk aan waarom je het niet eens bent met ons antwoord. 

4. Je krijgt antwoord van ons

  • Het bestuur behandelt je beroep binnen 2 maanden.
  • Binnen 10 werkdagen na de behandeling van je beroep laten we weten wat het bestuur heeft besloten. Je krijgt hierover een brief.

5. Naar de Ombudsman Pensioenen

Heb je alles gedaan, maar ben je het nog niet eens met het antwoord of de uitspraak van het bestuur? Dan kun je naar de Ombudsman Pensioenen.

6. Naar de rechtbank

Ben je het niet eens met de uitspraak van het bestuur? Dan kun je ook naar de rechtbank. Het maakt hierbij niet uit of je eerst naar de Ombudsman Pensioenen bent geweest of niet.

Nóg meer weten over het indienen van een klacht?